Gebouw

OBS De Vogels mag zich verheugen in het gebruik van een prachtig modern schoolgebouw ontworpen door de welbekende architect Herman Hertzberger

Via een grote buitentrap betreedt u de tweede verdieping, alwaar 9 groepen zijn gehuisvest. Tevens bevindt zich daar een speel/werkruimte, de aula, de bibliotheek en het kleuterspeelterras. Ook de nisjes voor de klassen en de gang zijn volop in gebruik, waardoor kinderen ook buiten de lokalen met elkaar kunnen werken en leren.

In het hart van de school bevinden zich het podium en tribune, met erachter de speelzaal waar kleuters gym- en spelles krijgen en muziek- en dramalessen worden gegeven. In de aanbouw onder de school bevinden zich op de eerste verdieping twee kleuterlokalen met speelruimte op de gang. Op de begane grond zijn eveneens twee lokalen en een grotere speelhal voor onze kleuters, dit in medegebruik met de buitenschoolse opvang van de SKO. Het speelterrein buiten is ruim, deels overdekt en biedt afwisseling tussen toestellen, speelveldjes en groen.