Kernwaarden

We werken op OBS de Vogels vanuit de volgende kernwaarden

We benaderen alle kinderen en medewerkers vanuit de groei die ze doormaken. Die is bij iedereen anders, maar altijd aanwezig. We vergelijken een kind in onze rapporten voornamelijk ten opzichte van zichzelf en altijd vanuit een positieve blik.

We werken aan het vertrouwen in elkaar; tussen kinderen onderling, kinderen en de medewerkers van school, ouders en kinderen en ouders en het team. Vanuit dit vertrouwen en met deze groei geven we gezamenlijk vorm aan ons ondernemende onderwijs.

We bekijken ons onderwijs en onze aanpak met een ondernemende blik. Hierbij hebben we aandacht voor de vaardigheden die iemand die ondernemend is heeft. Deze vaardigheden, zoals samenwerken, hulp vragen, fouten leren maken, informatie opzoeken en presenteren, bieden we de kinderen actief op verschillende manieren aan in ons programma.

Klik op de praatplaat om deze te vergroten.